انجام امور ثبتی و شهرداری توسط عمارت وکیل

اهمیت مشاوره حقوقی در انجام امور ثبتی و شهرداری برای افرادی که دارای پرونده ها و مسئله های ثبتی هستند، بر کسی پوشیده نیست. اطلاع و آگاهی عمومی از حقوق ثبت اسناد و املاک باعث پیشگیری از طرح دعاوی غیر ضروری ثبتی و شهرداری می گردد. بهتر است بدانید، مجموعه عمارت وکیل با داشتن بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه مشاوره حقوقی در همه زمینه های ثبتی، شهرداری و…. آماده ارائه خدمات به همه کاربران و مشتریان است. بنابراین، اگر درگیر پرونده یا مشکل مربوط به امور ثبتی و شهرداری هستید، می توانید به به ساختمان عمارت وکیل در مشهد مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 05137681303 تماس بگیرید و با مشاوران متخصص در این زمینه ها ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

شهرداری و وظایف آن چیست؟

ممکن است در مورد وظایف شهرداری کم و بیش اطلاعاتی داشته باشید، ولی باید در این زمینه اعلام کرد که امور مربوط با این نهاد به موضوعات شهرسازی و مواردی از این قبیل محدود نمی شود. همچنین اگر به فکر ساخت و ساز در محدوده شهر یا حریم شهر مشهد یا دیگر شهرهای کشور هستید، یا قصد دارید از ملک مسکونی خودتان استفاده تجاری داشته باشید و یا به عنوان یک شهروند برای شما تکلیف به پرداخت عوارض در نظر گرفته شده است و نسبت به آن اعتراض دارید، حتما مهم ترین و اصلی ترین نهاد مرتبط با فعالیت شما شهرداری است. به این ترتیب، با مراجعه به شهرداری می توانید کلیه مشکلات مربوط به ساخت و ساز در محدوده شهر و حریم آن را برطرف کنید.

 

مشاوره حقوقی با وکیل با تجربه در امور شهرداری

جالب این است بدانید، یکی از خدمات عمارت وکیل، مشاوره حقوقی شهرداری است که به صورت حضوری و تلفنی انجام می گیرد و متخصصان مربوط به این حوزه به لطف دانش و تجربیات خودشان، آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم برای مشتریان و افراد درگیر پرونده هستند. قوانین شهرداری معمولاً شامل موضوعات تخصصی متعددی هستند. از مقررات مختلف مربوط به نظام مهندسی برای ساخت مسکن تا برطرف کردن موانع خیابان ها و جلوگیری از تصادفات رانندگی از وظایف شهرداری محسوب می شود. بنابراین، شما می توانید در مورد هر کدام از مسئله های تخصصی قوانین شهرداری با وکیل متخصص امور شهرداری مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

مشاوره حقوقی شهرداری در مورد چه دعاوی انجام می شود؟

اختلافات بین نهاد شهرداری با افراد حقیقی یا حقوقی، مختلف است که معمولاً به مسئله ساخت و ساز و شهرسازی مرتبط است. برخی از دعاوی مرتبط با شهرداری از اهمیت خاص برخوردارند که نیازمند برخورداری از اطلاعات حقوقی هستند. اگر می خواهید به عنوان خواهان، طرح دعوا کنید یا از طرف نهاد شهرداری از شما شکایت شده است، باید تا حدودی اطلاعات حقوقی داشته باشید. در هر صورت دعاوی شهرداری که مشاوره حقوقی برای آن ها ارائه می شود و راهنمایی های لازم برای شما داده می شود، عبارت هستند از:

  • دعاوی قراردادی
  • دعاوی ساختمانی
  • دعاوی عوارض
  • دعاوی تصرف
  • دعاوی کیفری

 

آشنایی با انجام امور ثبتی و شهرداری

امور ثبتی به فعالیت های حقوقی و قانونی گفته می شود که هدف از ایجاد و توسعه آنها، رسیدگی به دعاوی ثبتی می باشد. بهتر است بدانید، امور ثبتی شهرداری، شامل چندین بخش مختلف و مجزا از جمله صدور گواهی پایان کار، شناسنامه فنی ساختمان، تبدیل واحدهای مختلف شش دانگ، قرارداد نویسی، تبدیل سند مشاع به سند شش دانگ، اخذ مجوز ساخت از شهرداری و… است. امور ثبتی شهرداری شامل موارد مختلفی بوده و از تنوع بالایی هم برخوردار هستند. بنابراین ما سعی می کنیم در ادامه 3 مورد از مهم ترین امور ثبتی را بررسی کرده و در اختیار شما قرار دهیم.

 

· گواهی پایان کار

یکی از انواع امور ثبتی شهرداری که موسسه عمارت وکیل در رابطه با آن مشاوره ها و راهنمایی های لازم را برای شما ارائه می نماید، گواهی پایان کار است. این مورد یکی از ضروری ترین و مهم ترین اسنادی است که از سمت شهرداری ارائه می شود. چون برای هر ساخت و ساز بعد از اتمام باید گواهی پایان کار ارائه شود. گواهی پایان کار به معنی ساخت صحیح و اصولی و در چارچوب قوانین و مقررات مشخص شده است.

· تبدیل سند مشاع به شش دانگ

یکی دیگر از امور ثبتی شهرداری که می توانید در رابطه با آن با وکیل های متخصص امور ثبتی موسسه عمارت وکیل مشورت کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید، تبدیل سند مشاع به شش دانگ است. برای این کار بهتر است اول بین همه شریکان توافق کرده و بعد از کسب اطمینان از توافق به یک دفتر ثبتی مراجعه کنید. در دفتر ثبتی قراردادی بین همه مالکان ایجاد شده و ملک به صورت مشخص‌شده و قراردادی تقسیم می شود و به شما که درخواست کننده هستید، سند شش دانگ داده می شود.

 

· اخذ گواهی کار

یکی دیگر از موارد امور ثبتی شهرداری، اخذ گواهی کار است. قبل از اقدام به شروع کار باید این گواهی را دریافت کنید. اخذ گواهی کار، فرایند طولانی دارد. بنابراین، اگر حوصله سر و کله زدن با ماموران شهرداری را ندارید، توصیه می کنیم وکیلی را به جای خودتان مشخص کنید تا وی کارهای مربوط به شما را انجام دهد. همچنین می توانید به موسسه عمارت وکیل مراجعه کرده و با افراد متخصص در زمینه امور ثبتی شهرداری ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم را در خصوص پرونده و دعاوی خودتان دریافت کنید.

 

ضرورت مراجعه به مشاور حقوقی ثبتی

اگر به پرونده های ثبت اسناد و املاک کشور نگاه بیندازید، به خوبی متوجه می شوید که امروزه عدم توجه به مسئله های قانونی موجب می شود تا خسارت و آسیب های بسیار زیادی به افراد وارد شوند. به همین دلیل نیز به همه افراد پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات و راهنمایی های لازم در رابطه با موضوعات مختلف ثبتی و شهرداری به مشاوره حقوقی ثبتی شهرداری مراجعه کنند.

با توجه به اینکه مشاوره حقوقی تلفنی ثبتی شهرداری توسط افراد و وکلای متخصص و حرفه ای ارائه می شود، افراد این امکان را دارند تا همه پاسخ پرسش های خودشان را به دست آورند و از تمامی ریز و درشت قانون مطلع شوند. در بعضی از موارد افراد تصور می کنند که لازم نیست تا برای مسائل متعدد ثبتی به مشاوره حقوقی مراجعه کنند و خود به تنهایی آنها را برطرف می کنند، ولی یادتان نرود که هیچ کسی جز افراد باتجربه و متخصص نمی توانند به عموم مردم کمک کنند تا روند قانونی پرونده های متعدد را در کمترین زمام ممکن پیگیری کنند.

 

سوالات متداول:

  1. چه مسئله هایی می تواند در زمره دعاوی علیه شهرداری قرار گیرند؟

دعاوی تصرف، عوارض، ساختمانی، قراردادی و کیفری می توانند در زمره دعاوی علیه شهرداری قرار بگیرند.

  1. امور ثبتی شهرداری شامل چه مواردی است؟

امور ثبتی شهرداری شامل چندین بخش مختلف و مجزا از جمله صدور گواهی پایان کار، شناسنامه فنی ساختمان، تبدیل واحدهای مختلف شش دانگ، قرارداد نویسی، تبدیل سند مشاع به سند شش دانگ و… است.

  1. بهترین راه دریافت مشاوره حقوقی انجام امور ثبتی و شهرداری چیست؟

برای دریافت مشاوره حقوقی امور ثبتی شهرداری می توانید به به ساختمان عمارت وکیل در مشهد مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 05137681303 تماس بگیرید و با مشاوران متخصص در این زمینه ها ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. این مجموعه با داشتن کادر مجرب و متخصص در زمینه رسیدگی به تمام امور حقوقی مردم، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

ارتباط با ما

آدرس: مشهد بولوار ملک آباد ملک آباد 15 نبش هوشیار 2
تلفن : 05137681303- 05137683547- 05137642894
info@emarat-vakil.ir
051-37681303